Minggu, 12 Juli 2009

MEMO; Makluman Kepada Candidate Mahasiswa Baru

MEMO

MAKLUMAN TENTANG PAS PENDIDIKAN BAGI MAHASISWA/I YANG MELANJUTKAN PENGAJIAN KE IAIN AR-RANIRY


Sehubungan dengan itu, saya mewakili PKPMI-CA sesi 2009/2010 ingin memaklumkan kepada pihak tuan tentang Pas Pendidikan untuk kegunaan mahasiswa/I yang akan melanjutkan pengajian ke Aceh Indonesia terutamanya IAIN Ar-Raniry, Darussalam Banda Aceh.

Kepada semua calon mahasiswa/i yang akan mendaftar ke Institut Agama Islam Negeri Ar-Raniry, (IAIN Ar-Raniry) Aceh Indonesia, diminta terlebih dahulu untuk membuat Pas Pendidikan di pejabat Kedutaan Indonesia di Pulau Pinang atau Kuala Lumpur.

Pas Pendidikan tersebut bertempoh selama 60 hari, bermula dari hari pertama sampai di Indonesia. Berikut adalah beberapa syarat untuk membuat permohonan pas pendidikan tersebut ;

1. Surat tawaran pengajian dari IAIN Ar-Raniry

2. Fotocopy passport

3. Gambar 4 keping

4. Borang yang diambil di pejabat Kedutaan Indonesia

5. Bayaran sebagaimana yang ditetapkan oleh pihak pengurusan.

Kegunaan pas tersebut adalah untuk memudahkan pengurusan penyambungan VISA dan pengurusan membuat VITAS (Visa Izin Tinggal Sementara) untuk mahasiswa/i.

Pas Pendidikan tersebut boleh diwakilkan untuk dibuat, dimana pihak pengurusan kolej boleh menguruskan untuk pelajar-pelajar tersebut. Sebarang pertanyaan boleh berhubung dengan Mohamad Azzar Bin Ismail, YDP PKPMI-CA :- +6287890305903, dan Mohd Nazifi Bin Mohd Nawi, Pengerusi Biro Keimigrasian PKPMI-CA :- +6287890949752.

Oleh yang demikian, pihak kami mengharapkan agar ia diberi perhatian yang sewajarnya dan kerjasama yang baik dari pihak pengurusan kolej.


Sekian, wassalam.


“Kesatuan Memartabatkan Intelektual Ummah”






klik untuk dibesarkan





Tidak ada komentar: