Senin, 02 November 2015

KASMA 15 : Futsal Mengeratkan Ukhuwah

Rumah Merah dan Rumah Kuning
Sumber : Galeri KASMA 15
PKPMI-CA BANDA ACEH, Ahad–  4 kumpulan rumah sukan telah bertanding dalam pertandingan futsal bagi memenuhi acara sukan yang dianjurkan oleh Exco Sukan dan Kesenian, Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Aceh. Salah satu pertandingan iaitu Futsal, ini mendapat sambutan yang menggalakkan.

Menurut Bendahari Agung PKPMI Cawangan Aceh tersebut saudara Ustaz Muhammad Hafizuddinbin  Zamri, pertandingan ini dapat mengeratkan lagi ukhuwah antara sesame ahli PKPMI Cawangan Aceh disamping dapat memberikan ketahanan fizikal dan mental.

Pertandingan futsal ini diadakan di Futsal ZidaneTanjung Selamat Banda Aceh selama 4 jam hingga keperingkat final pada 1 November 2015. Peserta-peserta futsal terdiri dari hasil pembahagian dari ketua rumah sukan untuk dipertandingkan .

“Diharapkan kumpulan rumah biru bersabar walaupun pembahagian pemain tidak berapa adil, dan saya berharap rumah biru terus bersemangat hingga ketitisan terakhir, Lawan tetap lawan,” kata Al-Helmi ketua Rumah biru

“Mereka bagus dalam permainan dengan semangat bertanding tetapi semangat kesukanan itu mereka kurang, jika mereka mahu bermain untuk kemenangan mereka harus bermain bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan,” kata Ahmad Suhaimi Bagi ketua rumah Merah.

“Hijau pasti boleh, Allah sentiasa bersama kita, maju hijau maju luaskan kuasamu hijau” kata Rahman Ketua Rumah Hijau.

“Bijak menyusun strategi untuk mencari kemenangan itu matlamat kuning. Maju mengorak langkah” kata Farid Zaini yang menggelarkan dirinya sebagai raden.




 

        
Suhaimi                                           Rahman
Ketua Rumah Merah                     Ketua Rumah Hijau

          
Al-Hilmi                                              Farid (Raden)
Ketua Rumah Biru                             Ketua Rumah Kuning



*Photo Futsal KASMA 15 di Galeri PKPMI-CA

1 komentar:

Unknown mengatakan...

Melalui blog ini, saya ucapkan terima kasih banyak kepada Mbah Suro atas bantuan anka togel nya, yg di berikan saya kemarin alhamdulillah benar2 tembus, berkat bantuan Mbah saya sudah bisa melunasi semua hutang2 saya sama tetangga bahkan saya juga sudah punya modal sedikit buat usaha kecil-kecilan, sekali lagi terima kasih banyak Mbah atas bantuannya kpd saya.. Jika anda ingin seperti saya hubungi aja beliau di nmr 082 354 640 471 atas nama Mbah Suro Ninggil........