Selasa, 01 November 2011

Yayasan Perak Beri Sumbangan Qurban


Banda Aceh, 31 Oktober.- Seramai 30 orang dari Yayasan Perak datang menziarahi Rumah Mes, Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia, Cawangan Aceh (PKPMI-CA) di Inong Balee semalam. Mereka disambut oleh Timbalan Yang DiPertua PKPMI-CA, Saudara Abdullah Hakimi Bin Zanal Abidin, Pengerusi Biro Dakwah dan Pembangunan Insan, Saudara Zakiran Fahmi Bin Yusof, dan Timbalan Pengerusi Biro Imigrasi, Sofian Bin Kamaruden.

Rombongan yang diketuai oleh saudara Hakimi, tiba di Banda Aceh semalam dengan menaiki pesawat Firefily dan terus berkunjung untuk bertemu dengan pelajar Malaysia di sini pada jam 5 petang dengan menaiki bas Pariwisata Aceh.


Tujuan mereka datang adalah untuk menyampaikan sumbangan Qurban kepada PKPMI-CA dalam bentuk pakaian terpakai dan kewangan. Sumbangan disampaikan oleh Jawatankuasa Khas Menteri Besar Perak dalam bentuk kewangan. Sumbangan yang diberikan berjumlah Rp 8,250,000 manakala daripada sumbangan orang ramai berbentuk pakaian yang terpakai untuk diberikan kepada anak-anak yatim dan fakir miskin.

Tidak ada komentar: